2012. május 28., hétfő

Eperlekvár

Hozzávalók:
Egy kis szabadidő - hogy kimenj a legközelebbi eperföldre epret szedni, vagy a piacon is megveheted csaknem dupla áron... :-)...most azt kérdezed hol vannak ilyen eperföldek? nézz el ide   - eperfold.hu - itt találsz néhányat. Én a Szigetszentmiklósi eperföldre mentem ki és szedtem egy nagy kosárral  - kb 6,5kg volt és ajándékba kaptunk 4 darab félkilós befőzési cukrot...:-D , aminek most jó hasznát vettem. Ja és 430Ft volt kilója.
...na szóval kell hozzá eper, ízlés szerint 2-3-4 kg ki mennyi lekvárt szeretne... én kb 3kg-ból készítettem.
Az epreket kicsumázom, és több vízben megmosom, lecsepegtetem, a nagyobb szemeket félbe vágom és egy nagy lábasba öntöm a befőzési cukorral - amiben már benne van a tartósítószer és a zselatin is. A cukron lévő ajánlat szerint 2:1-be arányba ajánlott adagolni. Nos én a 3 kilóhoz 75 dkg cukrot tettem, és szerintem ez bőven elég volt. Kevergetve főztem amíg be nem sűrűsödött. Jól kimosott üvegekbe töltöttem csavaros tetővel fedtem be és fejre fordítva hagytam kihűlni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése