2012. július 18., szerda

"Lábtörlő"

Hozzávalók:

40dkg BL80 kenyér liszt
2,5 dkg(fél kocka) élesztő
3 tk cukor
3 dl tej
 7 db virsli - én Füstlit használtam
1 tojás a kenéshez


Elkészítés:
Az élesztőt a cukorral és a langyos tejjel felfuttatom, hozzáadom a liszthez és lágy kenyértészta sűrűségű masszát dagasztok. Jól meggyúrom és  - egy órát  - a duplájára kelesztem. Lisztezett deszkán kb 20x30 cm-es lappá nyújtom. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem és pizza körkéssel csíkokat vágok bele úgy, hogy a végén 2 cm-t meghagyok.


Ezután a hosszában félbevágott virsliket "beleszövögetem" a tésztacsíkok közzé - na jó én egész virsliket "szőttem" bele - . A tetejét megkentem felvert tojással.
200 fokra előmelegített sütőben szép aranybarnára sütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése