2017. december 12., kedd

Aszalt paradicsomos, áfonyás diós rozsos kovászos kenyér

Aszalt paradicsomos, áfonyás-diós rozsos kovászos kenyér

Hozzávalók:
40 dkg Bl 80-as liszt
30 dkg Tk rozsliszt
15 dkg rozskovász
4,9 dl víz -70%
2 nagy csipet só - kb 15g
15 szem aszalt paradicsom
egy marék dióbél, egy marék aszalt áfonya

Elkészítés:
A fél éve a hűtőben szuszókáló kovászomat felélesztettem, kicsit felerősítettem.
Este a liszteket a vízzel összekevertem - autolizálás - a 15 dkg kovászt 3 kanál liszttel és vízzel beetettem éjszakára. Reggel a lisztet a kovásszal jól összedolgoztam, dagasztottam. Kiolajozott műanyag dobozba tettem 2 órára kelni - 30 percenként  háromszor hajtogattam, az utolsó hajtogatásnál adtam hozzá a sót. A tésztát kétfelé vettem, lisztezett felületen kicsit széthúzogattam, a közepébe tettem a töltelékeket. A diót száraz serpenyőben megpirítottam és összevágtam nagyobb darabokra. Az aszalt paradicsomot is kisebb darabokra vágtam. Az így összehajtogatott kenyeret lisztezett szakajtóba raktam és 4 órát kelesztettem a konyhapulton. A sütőt 230 fokra előmelegítettem, a megkelt kenyereket sütőpapírral bélelt tepsire tettem és ment be a sütőbe 3 jégkocka kíséretében. 40 perc sütés rácson hűtöttem ki.
....tapasztalat: ez most egy kísérleti kovászos kenyér volt - nem voltam maradéktalanul elégedett vele, nem lett elég magas, inkább diszkosz formájú lett - nem is készítettem róla képet :-)....de nagyon finom lett....





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése