2019. május 21., kedd

Tepertős szilvalekváros papucs


 Hozzávalók:

50 dkg liszt
20 dkg tepertőkrém
20 dkg zsír
egy kispohár tejföl + amennyi még kell a gyúráshoz
2,5 dkg élesztő
szilvalekvár
só – ennek mennyisége függ a tepertőkrém sósságától


Elkészítése:
A pohár tejfölben a 2,5 dkg élesztőt felfuttatom. Az 50 dkg liszthez és a 20 dkg zsírhoz teszem, egy kicsit sózom, és jól összegyúrom, ha kell még teszek hozzá tejfölt. Jól nyújtható kell, hogy legyen. Lisztezett felületen kb3 mm vastagságúra nyújtom, és egy nagy kerek pogácsaszaggatóval kiszaggatom. – Én a tepertőkrémes dobozt használtam - kb 9 cm -, mert nem volt megfelelő nagyságú szaggatóm. A kiszaggatott kerek tészta közepére egy teás kanálnyi szilvalekvárt teszek, két oldalról felhajtom és alaposan összenyomom – ez tényleg fontos, mert egyébként szétnyílik.
180 °C- os előmelegített sütőben kb 15-20 percig sütöm.




...ez a harmadik próbálkozás, szerintem jó lett..
 ...ilyen lett az első sütés, amikor nem nyomkodtam eléggé össze...de így is finom lett :-)



...ezzel szaggattam ki...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése