2018. július 31., kedd

Gyümölcsös kenyérlepény

 A tésztához: 
50 dkg finomliszt
csipet só
2 dkg cukor
3-4 evőkanál joghurt
3 dl víz
1 ek. olaj
1 dkg élesztő
4-5 evőkanál lekvár – én meggylekvárt használtam

A töltelék:
30-35 dkg gyümölcs – én szilvát, nektarint, szőlőt tettem bele




Elkészítés:
Az élesztőt egy kis langyos víz-joghurt keverékben megfuttatjuk. A lisztkupac közepébe mélyedést készítünk és beleöntjük a megkelt élesztőt. Össze dolgozzuk, és közben hozzá adjuk a többi hozzávalót. Letakarva langyos helyen 30–40 percig pihentetjük. Kinyújtjuk kb. 0,5 cm vastagságúra, tepsibe helyezzük és megkenjük lekvárral – én meggylekvárt használtam - rászórjuk a cukorral-fahéjjal összekevert gyümölcsöket. 15 percig pihentetjük és mehet az előmelegített, 200 fokos sütőbe. Aranysárgára sütjük.
Melegen-hidegen egyaránt nagyon finom.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése