2012. november 21., szerda

Kovászos kenyér

 A kovászos kenyér receptje:
Hozzávalók:
50 dkg kovász
50 dkg BL80-as kenyér liszt
3-3,5 dl langyos víz
1 ek só
1 ek kanál olaj

A kovász elkészítését Limara bloggjából lestem el...
Ajánlom a figyelmetekbe a bloggját, nagyon jó!

Elkészítés:
Az 50 dkg kenyér lisztet beleteszem egy műanyag tálba, hozzá adom a kb 50 dkg kovászt a langyos vizet, és jól összedolgozom - 5-6 perc. 30 percig pihenni hagyom. hogy a kovász kicsit beinduljon. Ezután hozzá adom a sót és az olajat, és ismét jól átgyúrom. Langyos helyen, letakarva 1,5-2 órát kelesztem. Lisztezett felületre öntöm és nem nyomkodom ki belőle a levegőt, hanem csak formázom. Kelesztő kosárba vagy tálba teszek egy tiszta konyharuhát, megszóróm liszttel és erre rakom a "varrattal" felfelé. 1,5-2 órát szobahőmérsékletem letakarva kelesztem. A sütőt 230 fokra melegítem elő, aljába egy kis lábasba vizet teszek. Sütőpapírral bélelt tepsire borítom, éles késsel vagy pengével bemetszem, megkenem a tetejét vízzel és a sütőbe teszem. 15,-20 perc múlva mérséklem a hőfokot 200 fokra,és még 25-30 percig sütöm. Rácsra kiteszem és ismét megkenem vízzel, hagyom kihűlni.
...hát valami isteni... :-D





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése