2012. április 20., péntek

Sonkás olívabogyós kenyér


Hozzávalók:
20 dkg sonka - Húsvétról maradt tarja is megfelelő
15 dkg olívabogyó - lehet zöld vagy/és fekete
25 dkg liszt
1 tasak porélesztő
4 tojás
1 dl fehér borecet
5 cl vermut
1,5 dl olaj
10 dkg reszelt sajt, só, őrölt bors

Elkészítés:
A sonkát apró kockára, az olívabogyót - magozottat félbe vágom. A lisztet egy mély edénybe teszem, hozzá adom a sütőport az őrölt borsot és elkeverem. A közepében mélyedést csinálok, ide rakom a felvert tojásokat, a fehér borecetet és a vermutot valamint az olajat. (Én a borecet helyett is vermutot használtam, és nekem bevált).

Fakanállal jól összedolgozom - kb nokedli sűrűségű legyen. Ekkor hozzá adom a sonkát, olívabogyót és a reszelt sajtot és tovább keverem, amíg egyenletesen el nem oszlik a sonka és az olívabogyó. Szögletes sütőformát  kibélelem sütőpapírral és a masszát a fakanállal belekotorom és el egyengetem. A sütőt kb 185 fokra előmelegítem, és a kenyeret 45-50 percig sütöm - hústűvel megszurkálom, hogy megsült-e - ha nem ragad rá az anyag, kész is van. A sütőből kiveszem és még 10 percig benne hagyom a formában, azután rácsra kivéve hagyom kihűlni. Nagyon finom, jó laktatos kenyér, ami csak úgy magában is ehető...
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése